پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118983
آقاي روحاني! از نقش پررنگ آمريکا در کشتار کودکان غزه و حمايت آن ها از داعش در سازمان ملل سخن بگوييد
تاریخ انتشار : 1393/07/01 12:01:11
نمایش : 1593
حجت الاسلام حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان صبح امروز پس از شرکت در مراسم رژه نيروهاي مسلح که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شده بود، به منظور شرکت در مجمع عمومي سازمان ملل متحد راهي نيويورک شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا، حجت الاسلام حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان صبح روز گذشته پس از شرکت در مراسم رژه نيروهاي مسلح که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شده بود، به منظور شرکت در مجمع عمومي سازمان ملل متحد راهي نيويورک شد.

سال قبل در چنين نشستي روحاني طي تماس تلفني با اوباما درباره برخي مسائل به صورت کوتاه صحبت کرد که البته اين امر حواشي بسياري را در پي داشت که در آخر هم جزئيات دقيقي از اين گفت و گو منتشر نشد.

مدتي قبل با انتشار خبر سفر دوباره روحاني به نيويورک باز هم برخي مسائل و حواشي در خصوص احتمال ديدار اوباما با روحاني و مسائلي از اين دست به وجود آمد.

نوبخت، سخنگوي دولت در همين رابطه گفته بود که  رئيس جمهور به اين سفر خواهد رفت و اينکه با اوباما ملاقات داشته باشد يا خير، هيچ برنامه اي از سوي رئيس جمهور در نظر گرفته نشده است.
 

بنا بر اين اظهار نظر به نظر مي‌رسد رئيس جمهور به جز ديدار با ايرانيان مقيم آمريکا و سخنراني در مجمع عمومي برنامه خاصي براي ديدار با اوباما نداشته باشد.
 

به نظر مي‌رسد آقاي روحاني با توجه به اتهاماتي که سازمان ملل متحد چندي پيش در خصوص نقض حقوق بشر به ايران وارد کرد و همچنين نقش مخرب آمريکا در برخي تحولات منطقه به ويژه حضور داعش مي‌تواند محورهاي ذيل را در سخنراني خود بيان کند تا  طبق اظهارت خود رئيس جمهور حقوق حقه مردم ايران احيا شده و  چهره واقعي آمريکا و سازمان ملل براي جامعه جهاني نمايان شود.
 

يکي از مسائلي که بايد در سخنراني در مجمع عمومي بيان شود مسئله جنايات غزه است.
 

تجاوز بي رحمانه اسرائيل به کودکان، زنان و مردم بي گناه غزه بايد در اين سخنراني براي همگان بيش از پيش تبيين شود تا ابعاد مختلف شکست مفتضحانه اسرائيلي ها از تريبوني به اين مهمي به گوش جهانيان برسد.
 

همچنين نقش آمريکا در کودک کشي مردم غزه و اقدامات حمايتي آمريکا از اسرائيل بايد يکي از موضوعات مطرح شده از سوي رئيس جمهور در چنين گردهم‌آيي جهاني باشد.  
 

آمريکا که مدعي حقوق بشر  و کدخدايي است  در حمايت از مردم مظلوم غزه نه تنها تلاشي نکرد بلکه با دادن کمک هاي مالي و تسليحاتي باعث ريختن خون بسياري از زنان و کودکان بي گناه شد.
 

ديگر نکته اي که به نظر مي آيد درخور مطرح کردن در سازمان ملل متحد باشد، مسئله تحرکات داعش و حمايت کشورهايي همچون آمريکا از اين گروه هاي تکفيري-تروريستي است.


بررسي اين موضوع که سازنده اين گروهک تروريستي به اسم اسلام چيست بايد جز مهمترين محورهاي متن سخنراني روحاني باشد.

 

آمريکا يکي از برجسته ترين و بزرگترين حاميان مالي و تسليحاتي داعش است.
 

مواضعي که آمريکا بعضا در خصوص از بين بردن داعش اتخاذ مي‌کند جنبه تبليغاتي دارد و به دنبال انحراف افکار عمومي از اصل ماجراست و لذا به اين دليل نياز است روشنگري خوبي در سازمان ملل متحد صورت گيرد.

آمريکا که ايران را به عنوان ناقض حقوق بشر معرفي مي‌کند و در گزارشات خود به اين موضوع خلاف واقع دامن مي‌زند، خودش از جمله بزرگ ترين نقض کنندگان حقوق بشر در جامعه جهاني در طول تاريخ است.

در کشور آمريکا که دولت آن مدعي رعايت حقوق بشر  است، حتي يک فرد يا کارگر اجازه اعتراض  نسبت به پايمال شدن حقوقش را ندارد و در صورت بروز اعتراض به شدت با وي برخورد مي‌شود که تا کنون تصاوير وفيلم هاي متعددي از نوع برخورد پليس با اين افراد در خروجي رسانه هاي داخلي و خارجي قرار گرفته است.

جنايات آمريکا در ماجراي هيروشيما و ناگازاکي، تجاوز به افغانستان و عراق و... هنوز  هم در ذهن ها ماندگار است و نام آمريکا ياد آور جنايات زيادي در طول تاريخ بوده و خواهد بود که طبق نظر کارشناسان البته ابعاد مختلفي از نقض حقوق بشر توسط آمريکا در آينده‌اي نزديک مشخص خواهد شد.

به هرحال انتظار مي‌رود رئيس جمهور کشورمان به عنوان نماينده ايران اسلامي و تفکر انقلابي چهره کشورهاي متجاوزي همچون آمريکا، اسرائيل و ... را براي جامعه جهاني تنوير کرده و پشت پرده تحولات منطقه که همان دخالت کشورهاي غربي و استکباري است را تشريح کرده و موارد فوق را در سخنراني خود جاي دهد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html